۵ روش برای افزایش رشد مو 

۵ روش برای افزایش رشد مو

۵ روش برای افزایش رشد مو   _ رشد سریع مو 

موی هر فردی می ‌تواند در زیبایی ظاهر او نقش بسیار مهمی داشته باشد. اما به دلایلی ممکن است، که موها با گذشت زمان کم پشت شوند و یا حتی ریزش پیدا کنند، که مهم ترین علت آن افزایش سن می ‌باشد. امروزه اکثر مردم به دنبال راهکار هایی برای تقویت رشد موهای خود می‌ گردند. چرا که داشتن موهایی سالم و پرپشت می توانند، اعتماد به نفس آن ها را بالا ببرند.

هدف از نوشتن این مقاله، بررسی پنج روش موثر برای افزایش رشد مو می ‌باشد. اگر شما هم دارای موهایی کم پشت هستید و قصد تقویت آن ها را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله با من همراه باشید.

سالن زیبایی نرگس معینی با خدماتی مانند: بوتاکس، پروتئین تراپی، فیلر تراپی و آموزش کراتینه مو در اصفهان می ‌تواند به شما برای داشتن موهایی صاف و سالم کمک کند.

آشنایی با مراحل رشد مو:

برای رشد موی انسان سه تا هفت سال زمان نیاز است. که طی فرایند های مختلفی مثل: آناژن یا فاز رشد، کاتاژن یا فاز انتقال، تلوژن یا فاز ریزش و اگزوژن یا فاز موی جدید صورت می ‌گیرند. در مرحله فاز رشد، با تقسیم شدن سلول ‌های پیاز مو رشد در ساقه مو اتفاق می ‌افتد و زمان طی شدن این مرحله به قد موی شما بستگی دارد.

در مرحله کاتاژن که بعد از مرحله آناژن اتفاق می‌ افتد، فولیکول های مو به حالت استراحت در می ‌آیند که یک الی دو هفته زمان می ‌برد. بعد از آن که موها کاملاً در فاز استراحت قرار گرفتند. سه تا چهار ماه در همان حالت باقی می ‌مانند، که به آن فاز استراحت می ‌گویند. در ادامه ی این مرحله موهای قدیمی شروع به ریزش می ‌کنند، و موهای جدید جای آن ها را می ‌گیرند که به آن فاز موی جدید می ‌گویند.

 اکنون که با مراحل مختلف رشد مو آشنایی پیدا کردید، شما را با پنج روش برای تقویت رشد آن ها آشنا خواهم کرد.

داشتن رژیم غذایی مناسب:

اگر رژیم غذایی درستی داشته باشید و در آن از مکمل‌ هایی مانند: امگا ۳، ویتامین ‌های E,C,D ، امگا ۶، روی، آهن و به ویژه بیوتین استفاده کنید. مقدار زیادی از مواد مغذی و معدنی که برای تقویت رشد موها لازم است، را فراهم کرده‌ اید. با این که بیشتر رژیم ‌های غذایی تحت تاثیر محیط اطراف و خانواده قرار دارند، اما شما باید بتوانید برای خود یک برنامه غذایی مناسب تهیه کنید، تا به وسیله آن به تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد موهای خود کمک کنید.

به عنوان مثال: ماهی سالمون و ساردین پر از اسید های چرب بوده، که سر شار از ویتامین دی، ب، سلنیوم می ‌باشند، و می ‌توانند به تقویت و رشد مو کمک نمایند. علاوه بر آن وجود اسفناج در رژیم غذایی به دلیل داشتن ویتامین ‌هایی مانند: آهن، آ، ث، فولات، بتا کاروتن، می ‌توانند باعث تحریک پوست سر و مرطوب ماندن موها و در نتیجه اکسیژن رسانی بیشتر به آن ها شوند، و به ترمیم و رشد مو ها کمک نمایند.

 هم چنین مصرف تخم مرغ، به شکل نیمرو یا آب پز به خاطر وجود پروتئین بیوتین قادر است به ترمیم و تسریع رشد موهای سر شما کمک نمایند. با توجه به این که امروزه بازار پر شده از مکمل ‌های تقویتی برای رشد مو، شما با داشتن این نوع رژیم غذایی بدون نیاز به مکمل ها می توانید به تقویت موهای خود کمک کنید.

ماساژ کف سر:

یکی از راه کارهای مهمی که می ‌توانید، برای تقویت رشد موهای خود انجام دهید. ماساژ دادن کف سر به صورت چهار تا پنج دقیقه در روز می ‌باشد. شما به وسیله ی ماساژ به کف سر خود فشار وارد می ‌کنید، که این فشار باعث باز شدن شریان‌ ها و عروق موجود در زیر پوست سر می شوند، و عبور جریان خون از آن محل را افزایش می ‌دهند. این به معنای آن است، که هرچه بیشتر خون از عروق زیر پوست عبور کند، می‌ تواند مواد مغذی بیشتری را به فولیکول ‌های مو برساند. و به تقویت و رشد آن ها کمک نماید.

شما می ‌توانید از روغن‌ هایی مانند: کنجد، رزماری، بادام و غیره برای جلوگیری از خشکی پوست سر و شکنندگی ساقه‌ های مو و ایجاد شوره در حین ماساژ سر استفاده نمایید. علاوه بر آن ماساژ باعث ایجاد حس آرامش و کاهش اضطراب شده و از این طریق نیز می ‌تواند به رشد بیشتر مو کمک کند.

کوتاهی نوک مو ها:

یکی از موثر ترین راهکارها برای افزایش رشد مو، نوک گیری کردن آن ها در فاصله ی زمانی یک الی دو ماه یک بار می ‌باشد. این کار باعث از بین رفتن موخوره و خشکی ‌های ساقه مو و در نتیجه افزایش رشد آن می گردد.

در صورتی که قصد کوتاهی یا نوک ‌گیری موهای خود را دارید، می توانید به مرکز کراتیه و احیا مو اصفهان مراجعه نمایید.

 مصرف آب فراوان:

نوشیدن روزانه هشت تا دوازده لیوان آب باعث خروج مواد سمی از بدن شده و در نتیجه می ‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد موهایتان کمک کند. اگر شما به میزان کافی در طول روز آب بنوشید، از خشکی موهای خود جلوگیری کرده و باعث مرطوب ماندن و افزایش رشد آن ها خواهید شد. آب به دلیل داشتن مواد معدنی، کلسیم و آهن در خود می ‌تواند باعث درخشند گی بیشتر موها و در نتیجه تقویت رشد آن ها گردد.

کلسیم بدن اگر به مقدار کافی باشد، به جذب آهن بدن نیز کمک می نماید و در نتیجه ریزش مو در شما کمتر اتفاق می ‌افتد. چنانچه بدن شما هیدراته  باشد، می ‌تواند باعث ایجاد انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن شما و در نتیجه جلوگیری از ضعیف شدن و ریزش مو در شما شود.

بنابراین اگر در طول روز به مقدار کافی آب ننوشید، موهای خود را از مواد معدنی موجود در آن محروم خواهید کرد، و باعث ایجاد شوره، موخوره، ریزش و حتی قارچ در کف سر خود خواهید شد. برای اینکه به نوشیدن آب ترغیب شوید، بهتر است که همیشه یک قمقمه آب را با خود بیرون ببرید، تا با دیدن آن مجبور به نوشیدن آب شوید.

استفاده از یک شامپوی مناسب:

شستشوی موها نباید کم یا بیش از حد باشد و هنگام شستشو باید از شامپوهای مناسب و بدون پارابن استفاده نمایید، تا موهایتان تقویت شوند. علاوه بر ترکیبات شامپو، غلظت مواد به کار رفته شده در آن نیز می ‌تواند بر میزان تاثیر پذیر بودن آن برای تقویت مو اثر بگذارد. بنابراین نباید از شامپو ها انتظار معجزه داشته باشید. چرا که شامپو های تقویتی در صورت مصرف بی رویه می ‌توانند، باعث خشکی سر، شوره و در نتیجه ریزش موها شوند. پس هنگام خرید شامپو به ترکیبات آن دقت کنید، که از مواد طبیعی مانند: روغن‌ آرگان و آلوئه ورا در آن استفاده شده باشد.

سخن پایانی:

با توجه به این که رشد موها بیشتر به ژنتیک افراد مربوط می شوند و نمی ‌توان به صورت قطعی یک راهکار برای افزایش و تقویت رشد موها ارائه داد، اما به کمک روش های ذکر شده در این مقاله، می‌ توانید با تقویت سیستم ایمنی بدن خود به تقویت رشد موهایتان کمک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *