تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو

تفاوت ریباندینگ و کراتینه چیست؟ ریباندینگ بهتر است یا کراتینه؟ این روزها تعدد روش های صاف کردن مو، انتخاب را برای ما سخت کرده اند. در این نوشته کوتاه این دو روش را به صورت کاملا خلاصه و مفید با یکدیگر مقایسه میکنیم.

دو روش با ساز و کار متفاوت برای صاف کردن موهایی آدامسی. در درجه اول کراتین (عناصری موجود در ناخن ها و موهای سالم)، مانند عنصری خارجی روی جداره مو های شما لمینیت میشوند. در سمت دیگر، ریباندینگ که وظیفه اش شکستن و اصلاح ساختار دی سولفات درونی موی شماست. در تلاش است تا مو های شما را به صورت درون پیوند به حالت درمان شده و شلاقی بازگرداند.

مقایسه ریباندینگ و کراتینه در هزینه
هزینه انجام ریباندینگ در مرکز حدود 3 برابر کراتینه است؛ پس اگر قیمت مناسب، ملاک انتخاب شماست کراتینه گزینه مناسب تری میباشد. دلیل بالا بودن قیمت ریباندینگ به 3 عامل زیر مربوط میشود:

مواد اولیه گران قیمت (شیسایدو ژاپن)
زمان بر بودن فرایند ریباندینگ (حدود 7 ساعت)
نیاز به تخصص بالا برای جلوگیری از آسیب مو
ماندگاری ریباندینگ بیشتر است یا کراتینه؟
طبیعتا ریباندینگ دارای ماندگاری دایمی میباشد، البته تا زمان رشد مجدد مو از ریشه. که این مو به حالت اولیه، از ریشه متولد میشود. و مابقی موی شما تا سالیان طولانی به صورت لخت و شلاقی باقی میمانند. در مقابل کراتینه تنها شش ماه میتواند موی شما را لخت نگه دارد، پس از آن به صورت تدریجی از ماه ششم شروع به کاهش اثر میکند. البته شما میتوانید برای طولانی تر کردن اثر آن تا یک سال از مراقبت های بعد کراتینه کمک بگیرید.

ریباندینگ موی دکلره شده ممنوع!!!!!
ریباندینگ فقط میتواند روی موهای سالم و طبیعی اجرا شود. موهایی که با رنگ و اکسیدان قوی روشن شده باشند هرگز مناسب صافی ژاپنی نیستند. زیرا باعث آسیب و سوختگی شدید آنها میشود. برای صافی و احیا این دسته از موها تنها میتوان از کراتین و یا المنت کمک گرفت. همچنین ضخامت و رنگ پایه نیز در کیفیت کار شما تاثیر گذارند. بهتر است قبل از اقدام و تصمیم عکس موهای خود را برای کارشناسان ما در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. مشاوران ما میتوانند به شما راهنمایی بهتری دهند.(عکس به کمک آینه از پشت سر بدون اتو و براشینگ).
عوارض جانبی کدام کمتر است؟
این سوال خیلی زیاد در اینستاگرام از ما پرسیده میشود. بهتر است یدانید همه روش های صافی مو عوارض مخصوص به خود را دارند. هیچ ماده و محصول درمانی بدون عوارض در دنیا نیست. پس فریب افراد سودجو که محصولات خودشان را بدون عوارض و بدون فرمالین معرفی میکنند را نخوریم. فقط سعی کنید از اصل بودن مواد مصرفی و تخصص فرد آرایشگر مطمئن شوید. تا با این کار عوارض را به حد اقل برسانید. و اون وقت که خیالتون میتونه از عوارض جانبی راحت باشه.

برنامه آینده موهای شما چیست؟
بعضی از خانم ها بعد از مدتی کوناه دچار حس تنوع طلبی میشوند. ودوست ندارند موهایشان دائما لخت باشد. قصد دارند حتی موهای خود را حالت دهند و یا فر کنند. یا عده ای دیگر عنوان میکنند که میخواهند موهایشان را به رنگ روشن در بیاورند. کراتینه برای این افراد بیشتر توصیه میشود.

ریباندینگ موهای سفید
اگر جزء افرادی هستید که اکثر موهایتان سفید شده، پیشنهاد میشود به جای صافی ژاپنی از کراتینه استفاده کنید. به دلیل این که در این دست از موها مواد مورد نیاز برای اصلاح ساختار با ابزار ریباند کمتر دیده میشود. منظور ما موی سفیدی است که رنگ دانه خود را از دست داده است. این مو کمتر میتواند حالت صافی و شلاقی را برای ریباندینگ تامین کند. نگران یک مقدار کم موی سفید خود نباشید، همه ما موهایی سفید داریم. این برای کسانی گفته میشود که بیشتر موهایشان سفید شده است. برای این دسته از افراد توصیه میشود از کراتینه مو استفاده کنند. زیرا کراتینه هیچ ارتباطی به رنگدانه مو ندارد و تنها با لایه خارجی مو در تماس است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *