پروتئین تراپی سرد چیست

پروتئین تراپی سرد چیست

پروتئین تراپی و کارهای احیایی به دو صورت گرم و سرد قابل اجرا هستند. که از تراپی های گرم معمولا بیشتر استقبال می شود و اکثر خدمات احیایی در سالن های زیبایی به صورت گرم ارائه می شوند. برای این که پروتئین تراپی سرد را توضیح دهیم اول لازم است تفاوت تراپی های گرم و سرد ذکر شود.

تفاوت پروتئین تراپی گرم و سرد

در تمام خدمات کراتینه و احیای مو اصفهان ما با انجام اتو کشی سعی می کنیم مواد را داخل تار مو تثبیت کنیم. اگر در روند کار، اتو کشی انجام شود آن تراپی، تراپی گرم نام گذاری می شود اما اگر کار بدون اتو کشی باشد، تراپی سرد می شود.

طبیعتا اولین تفاوتی که در این دو نوع روش اجرا هست میزان صافی است که شما در نهایت از آن می گیرید. با اینکه ما به طور کل پروتئین تراپی مو اصفهان را جز خدمات صافی نمی دانیم ولی حدوداً 50 درصد با روش گرم به ما صافی می دهد. اما چون در روش سرد هیچ اتو کشی انجام نمی شود پس صافی این روش صفر است. این ویژگی باعث شده بیشتر کسانی که مایل به خدمات سرد هستند، افرادی با موی فر باشند که به هیچ عنوان قصد صاف شدن موهایشان را ندارند و صرفا برای احیا پروتئین تراپی را انتخاب کرده اند.

تفاوت دیگر این دو روش در ماندگاری آن ها است. زمانی که اتو کشی انجام می شود ، مواد به لایه های عمقی مو نفوذ می کند، پس به طبع ماندگاری این کار بیشتر است. اما در پروتئین تراپی سرد ما صرفا با تایم مکث و قرنطینه دادن سعی در نفوذ مواد داریم ولی با این حال جذب این روش از روش گرم کمتر خواهد بود بنابراین ماندگاری پایین تری هم خواهد داشت.

تراپی سرد چون نیاز به اتو کشی ندارد در تایم کوتاه تری انجام می شود و شما حتی در منزل می توانید هر دو ماه یک بار با تهیه مواد پروتئین خودتان انجام دهید. ولی پروتئین تراپی گرم چون نیاز به اتو کشی حرفه ای دارد بهتر است در سالن های زیبایی انجام دهید.

مراحل انجام پروتئین تراپی سرد :

در مرحله اول شما باید فلس های مو را به طور کامل باز کنید تا مواد به خوبی داخل بافت مو قرار گیرد. برای این منظور باید با شامپوی معمولی موهای خود را بشورید . اگر موی آسیب دیده ای دارید فلس موهای شما مقداری باز است پس یک بار شست و شو کافی است . اما اگر موی سالم یا تار ضخیمی دارید باید دو بار خوب موهایتان را بشورید. در صورتی که این کار در سالن انجام می شود مرحله باز کردن فلس مو را با شامپوی قلیایی انجام دهید.

بعد از آن باید مقداری از نم مو را با سشوار بگیرید. مقدار این نم در مواد های مختلف متفاوت است اما معمولا گفته می شود تا جایی مو را خشک کنید که همچنان مرطوب است اما آب چکه نمی کند . سپس مو را به چهار قسمت تقسیم کنید. ابتدا فرق وسط و گوش تا گوش را با کلیپس جدا کنید سپس پشت سر را نیز در امتداد خط فرق وسط جدا کنید. و شروع به مواد گذاری کنید.

هر قسمت را به چند لایه تقسیم کنید و با فاصله حدودا دو سانتی از ریشه مو مواد گذاری کنید . سپس شونه بکشید و به سراغ لایه بعدی بروید. زمانی که مواد گذاری کل سر تمام شد موهایتان را کاور کنید و مکث چها و پنج دقیقه تا یک ساعته بدهید.

پس از تمام شدن تایم استراحت اگر دیدیم مواد جذب مو شده برای سبک سازی صرفا مقداری آب روی مو اسپری کنید و با یک شانه دندانه کوچک، شانه بزنید تا مقدار اضافی مواد خارج شود . اما اگر مواد گذاری پری انجام دادید و همچنان بعد تایم استراحت مواد جذب نشده روی مو هست، بهتر است داخل سرشور سبک سازی را انجام دهید. به این صورت که برای حدودا پنج تا هشت ثانیه آب با فشار کم را به صورت یکنواخت روی تمام مو بگیرید و با دست اضافه مواد را خارج کنید.

در این مرحله شما باید به روش براشینگ کردن موهایتان را خشک کنید . دقت کنید این کار را با باد ملایم سشوار انجام دهید و اصلا سشوار را به مو نچسبانید. برای راحت تر خشک شدن موها ، لایه به لایه از پایین مو را خشک کنید و به سراغ لایه بعد بروید . کار شما در این مرحله فعلا تمام شده و باید به مو قرنطینه بدهید . یعنی تا دو یا سه روز موهای خود را نشورید و از کش و کلیپس استفاده نکنید و حدالامکان پشت گوش نندازید. به علت موادی که داخل موهایتان است ، مو حالت سنگین پیدا می کند که کاملا طبیعی است.

بعد از گذشت تایم قرنطینه شما در اولین حمام شما باید تمام مواد را خارج کنید . یعنی به طور کامل با آب موهای خود را بشورید تا سنگینی مواد دیگر حس نشود و موهایتان نرم شود . سپس به ساقه و روی نم موهایتان ماسک بدون سولفات بزنید . در پایان با باد ملایم سشوار و از بالا به پایین شروع به خشک کردن کنید. زمانی که نم موهایتان به بیست درصد رسید روغن آرگان فقط به ساقه مو بزنید و مجدد تمام مو را صد در صد خشک کنید.

به یاد داشته باشید از این پس شما باید شامپو و ماسک فری سولفات و روغن آرگان استفاده کنید.  تراپی سرد چون به آسانی انجام می شود برای کسانی که موی دکلره و آسیب دیده ای دارند بسیار مناسب است و به راحتی می توانید داخل منزل انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *