قرنطینه مو بعد از کراتینه یا احیا

قرنطینه مو بعد از کراتینه یا احیا

قرنطینه مو بعد از کراتینه یا احیا

یکی از سوالات کسانی که قصد انجام کراتینه یا احیای مو های آسیب دیده را دارند ، بحث قرنطینه مو است . اینکه قرنطینه به چه معنایی است و آیا این کار برای مو یا ماندگاری آن تاثیر مثبتی دارد یا خیر؟

شاید شما دیده باشید که بعضی از مراکز کراتینه مو اصفهان به مشتری های خود قرنطینه می دهند و بعضی دیگر کار را بدون قرنطینه انجام می دهند . شاید این پرسش برای شما مطرح شده باشد که کدام بهتر است و می تواند نتیجه بهتری برای موهای شما داشته باشد. در ادامه کارایی ، عملکرد ، چرایی و چگونگی قرنطینه را مورد بررسی قرار می دهیم .

ساختار بافت مو

بحث قرنطینه بر می گردد به عملکرد و ساختار موهای ما. لایه بیرونی مو یک سری فلس قرار دارد که مشابه فلس یا پولک های ماهی است که روی یکدیگر افتاده و سطح را می پوشاند. زمانی که ما قبل از کار با شامپوی قلیایی یا شامپوی شماره یک موی مشتری را می شوریم و  ماساژ های دورانی می دهیم ، این فلس ها از حالت افتاده خارج می شوند و باز می شوند . بعد از باز کردن فلس مو، ما مواد کراتینه یا پروتئین بوتاکس را وارد این فلس ها می کنیم و در پایان کار این فلس ها را می بندیم که مواد از مو خارج نشود.

کارایی قرنطینه مو

حال نقش قرنطینه در این قسمت بستن فلس هایی است که در ابتدا باز کردیم . طبق تحقیقات علمی که انجام شده، مو به طور طبیعی 48 تا 72 ساعت بعد، فلس های باز شده خود را می بندد. در نتیجه در عمل قرنطینه ما به جای اینکه موی مشتری را بشوریم و خشک کنیم، اجازه می دهیم به طور طبیعی این فلس ها بسته شود.

این کار بیشتر زمانی انجام می شود که مو توان کافی برای جذب بالای مواد را ندارد و ما با نگه داشتن مواد در کوتیکول مو به او اجازه جذب بیشتر مواد را می دهیم. بنابر این قرنطینه بیشتر در تراپی های احیایی مثل پروتئین تراپی و بوتاکس مو اصفهان اتفاق می افتد . با این که پلکس ها هم در دسته محصولات احیایی مو هستند اما نمی توان به آن ها قرنطینه داد. زیرا این محولات مثل اولاپلکس ، وان پلکس و … بسیار قوی و فست هستند و بنابر دستور استفاده هر شرکتی بین 10 تا نهایتا 40 دقیقه می شود به آن ها مکث داد و بیشتر از این مدت نباید روی مو بماند.

زمانی که ما قرنطینه نمی دهیم و در همان روز موی مشتری را می شوریم، عمل بستن فلس های مو را با ماسک تثبیت انجام می دهیم. بعد از گذشتن تایم مکث ماسک، برای خشک کردن مو سشوار را از بالا به پایین می گیریم تا فلس های باز مانده را به این صورت به طور کامل ببندیم.

 پس اگر به مشتری قرنطینه 2 الی 3 روز داده شد نیازی نیست برای استفاده از ماسک تثبیت مجدد به سالن مراجعه کند یا به او مقداری ماسک بدهید با خود ببرد. چرا که بعد از گذشتن این مدت فلس ها به طور طبیعی بسته شده اند و نیازی به استفاده از این ماسک نیست. به جای این کار به مشتری بگویید بعد از گذشتن تایم قرنطینه و در حمام اول ، ابتدا با آب خالی خوب موهای خود را بشورد تا مواد اضافی به طور کامل از مو خارج شود و بعد از ماسک فری سولفات استفاده کند و مو ها با باد ملایم سشوار خشک شود . یعنی در حمام اول شامپو نباید استفاده شود.

قرنطینه مو بعد از کراتینه یا احیا

قرنطینه در کراتین مو چیست ؟

قرنطینه دادن به مو یعنی اینکه موی مشتری در همان روز شسته نمی شود . بلکه به مدت 2 یا 3 روز به مو اجازه می دهیم به طور طبیعی مواد را جذب کند و فلس های باز شده ی خود را ببندد. در این صورت یک سری مراقبت هایی توسط مشتری باید رعایت شود . از جمله اینکه در طول این مدت، نباید موهای خود را بشوید، نباید در حالی که مواد داخل مو است مو را ببندد یا ببافد. و به همان صورت در طول مدتی که کراتین کارش برای او در نظر گرفته از مو مراقبت کند .

سپس بعد از تمام شدن تایم قرنطینه مو می تواند به طور کامل مواد را با آب خالی بشوید و ماسک بزند.

چه محولاتی را می شود قرنطینه داد؟

به طور کلی محصولاتی را می توان قرنطینه داد که ما از انجام آن تراپی قصد صافی نداشته باشیم و صرفا برای احیا، آن تراپی انجام شده است. تراپی های سرد احیایی هم در این دسته قرار دارند. تراپی سرد یعنی شما در حین کار از اتو های گرم استفاده نمی کنید. چون تثبیت مواد در کار های سرد کمتر اتفاق افتاده است، پس قرنطینه دادن در این لاین حتی لزوم بیشتری نسبت به سایر لاین های درمانی دارد. استثنا در این مورد تنها پلکس ها هستند که به هیچ وجه مجاز به قرنطینه دادن نیست.

غیر از پلکس ها موادی که صافی بالا دارند هم نمی شود قرنطینه داد مثل نانو ژل، نانو کراتین ها یا آنزیم ها . اگر کوکتل برای فردی درست کردید که مقداری داخل آن از مواد صافی هم استفاده کردید، باز هم نباید قرنطینه به او بدهید. چرا که مواد صافی آنقدر جذب بالایی دارند که نگه داشتن بیش از حد این مواد رو مو می تواند باعث آسیب به تار مو شود. پس این مواد در همان روز شسته می شود و تحویل مشتری می دهیم.

اینکه گفته می شود تراپی های درمانی می توان قرنطینه داد به این معنی نیست که حتما و همیشه باید این کار انجام شود. شما می توانید بسته به توان و میزان آسیب مو ، به او قرنطینه بدهید یا در همان روز مواد پروتئین بوتاکس را بشورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *