دستگاه نانو استیم و کلامازون

دستگاه نانو استیم و کلامازون

دستگاه نانو استیم و کلامازون

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در لاین های آرایشگاهی، دستگاه های جدیدی هم وارد بازار زیبایی شدند. لاین کراتینه و احیای مو اصفهان هم از این موضوع مستثنا نبوده است. دستگاه هایی مثل نانو استیم و کلامازون با خاصیت منحصربه فردی که دارند می توانند عمق نفوذ مواد را بالا ببرند و باعث افزایش ماندگاری کار کراتینه یا بوتاکس و پروتئین شوند.

نکته ای که در مورد این دستگاه ها وجود دارد این است که شما باید بدانید چه زمانی از کارتان باید از این دستگاه ها استفاده کنید و تنظیمات آن بسته به نوع و آسیب مو چگونه تنظیم شود.

دستگاه نانو استیم

دستگاه نانو استیم را به اسم های مختلفی می شناسند از جمله نانو اسپری، نانو گان و نانو هیدروژن. دستگاه نانو استیم جزو دستگاه های فست به شمار می آید. علت آن این است که با وجود تاثیرگذاری بالایی که دارد تایم استفاده از آن کوتاه است و تا زمانی که آب مخزن تمام نشده می توان از آن استفاده کرد. آبی که در دستگاه نانو هیدروژن ریخته می شود همانند دستگاه مایکرومیست باید آب مقطر یا آب جوشیده سرد شده باشد تا دستگاه نانو استیم دچار رسوب نشود.

کارایی دستگاه نانو استیم

این دستگاه به صورت خاص ذرات آب را به صورت نانو در می آورد و با فشاری معادل 3/3 اتمسفر وارد فلس های باز شده مو قرار می دهد.

نانو استیم باعث از بین رفتن یون های منفی در کف سر شده که در نتیجه باعث پاکسازی و از بین رفتن آلودگی های اسکالپ سر می شود. همچنین با گرما و فشار آبی که تولید می کند، باعث به گردش در آمدن خون در کف سر می شود. در این زمان مواد مغذی بیشتری به ریشه مو می رسد و ریشه و ساقه تغذیه می شوند. همین امر باعث شادابی و سالم شدن تار مو می شود و از خورد و کات شدن مو می تواند جلوگیری کند.

استفاده از نانو اسپری باعث آماده سازی ساقه مو برای پذیرش مواد می شود. بدین صورت که این دستگاه باید بعد از شست وشوی اولیه مو با شامپو قلیایی استفاده شود و با فاصله از مو ، از پایین به بالا به تار مو گرفته می شود . همین موضوع باعث باز شدن بیشتر منافذ مو می شود و با جایگزینی آنی ذرات نانو آب داخل فلس مو، آبرسانی و احیای موهارا به همراه می آورد. نور آبی که دور تا دور قسمت خروجی نانو اسپری تعبیه شده است باعث جذب سریع تر این ذرات آب می شود.

دستگاه نانو استیم

پس این دستگاه قبل از موادگذاری مورد استفاده قرار می گیرد و حتی می توان قبل از کار های رنگ و دکلره و مش هم مورد استفاده واقع شود.

هنگام استفاده از نانو هیدروژن به این موضوع دقت کنید که تا قبل از تمام شدن کامل آب مخزن، دستگاه را خاموش کنید تا فشار به دستگاه نیاید و طول عمر نانو اسپری شما کاهش پیدا نکند.

 

دستگاه کلامازون

دستگاه کلامازون به شکل های متفاوتی داخل بازار وجود دارد که هر کدام تعداد فن با قدرت های متفاوتی دارد. اما تمام آن ها تقریبا عملکرد مشابهی دارند.

زمان استفاده از کلامازون در پایان تایم مکث یا استراحت مواد است که از آن برای خشک شدن مو استفاده می شود. فن هایی که دور تا دور دستگاه قرار دارد بسته به نوع تنظیماتی که برای آن انجام می دهیم، با گرمایی یکنواخت به تمام قسمت های مو حرارت می دهد و عمل خشک کردن را برایمان انجام می دهد.

گرمای حاصل از فن های کلامازون همانند سایر دستگاه های لاین کراتینه مو اصفهان و احیا باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به ریشه مو می شود . زمانی که این اتفاق بیافتد، بافت درونی مو منبع مغذی دریافت می کند که احیا و رشد مو را به همراه خواهد داشت. هرچه اکسیژن و منبع غذایی بیشتری به مو برسد رشد آن بهتر و حتی رشد مجدد تار مو را هم به دنبال خواهد داشت.

کلامازون افزایش جذب مواد را هم شامل می شود. با وجود فن های زیاد در دستگاه، حرارتی متعادل به مو می رسد که در همین حین جذب مواد کراتینه یا پروتئین تراپی و بوتاکس تراپی که روی مو است را بیشتر می کند و این متریال داخل لایه درونی مو یعنی کورتکس فیکس می شوند. این تثبیت خوب مواد می تواند ماندگاری کار شما را بالاتر هم ببرد .

از کلامازون حتی می شود در لاین های رنگ و دکلره هم استفاده کرد. به این صورت که نقش کاتالیزور را ایفا می کند. تنها تفاوت این است که در رنگ مو ، دکلره و مش باید از کلامازون های مکانیکی و بدون فن استفاده شود ولی برای کار های کراتینه و احیا از کلامازون های فن دار استفاده می کنیم.

دستگاه کلامازون

اتفاق خوبی که با وجود این دستگاه می افتد این است که قبلا برای ایجاد گرما نیاز بود مو کامل کاور شود تا گرمای حاصله در کاور، جذب مواد را بالا ببرد. یا هر یک ربع به مدت پنج دقیقه سشوار روی سر گرفته می شد. اما غافل از اینکه کاور کردن ریشه مو باعث تجمع گاز فرمالدهید و تضعیف ریشه مو می شود. که به مرور باعث ریزش مو می شد. اما با وجود کلامازون نیازی به کاور کردن ریشه مو یا استفاده مکرر از سشوار نخواهد بود.

برای تنظیمات دما و زمان دستگاه، به جنس و آسیب مو دقت کنید. هرچقدر آسیب تار مو کمتر باشد یا مو نچرال باشد، می توان از دما و زمان بیشتر استفاده کرد و بلعکس هر چقدر آسیب مو بیشتر باشد باید از دمای پایین تری برای این مرحله استفاده کرد.

این موضوع برای ضخامت مو نیز مطرح است. اگر موی مشتری تار ضخیم بود، دما را میتوان بیشتر کرد تا نفوذ مواد به کورتکس راحت تر اتفاق بیوفتد و هرچقدر تار مو نازک تر بود باید از دمای کمتری برای دستگاه کلامازون بهره بگیریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *