روغن تراپی یا اویل تراپی

روغن تراپی یا اویل تراپی

روغن تراپی یا اویل تراپی ، یکی از کار هایی است که هم داخل منزل می شود آن را برای احیا و آبرسانی مو انجام داد و هم به عنوان یکی از خدمات آرایشگاهی، در سالن احیا مو اصفهان می شود ارائه داد. نکته ای که قبل از روغن تراپی باید مد نظر قرار دهید این است که از اصل و خالص بودن روغن خود مطلع شوید. اگر از روغن های ترکیبی استفاده می کنید از عدم تداخل آن ها مطمئن باشید. به یاد داشته باشید روغن اصل در پایان کار به موهایتان چربی نمی دهد و کامل جذب می شود.

روش انجام :

در ابتدای کار شما باید مثل تمامی تراپی های دیگر فلس یا پولک موهای خود یا مشتری را باز کنید تا روغن به طور کامل در تار موی شما قرار گیرد. یعنی موها را دو بار خوب می شویید تا فلس مو باز شود. اگر این کار داخل سالن انجام می شود می توانید برای باز شدن سریع تر پولک مو از شامپوهای قلیایی استفاده کنید.

سپس شما باید مقداری از نم موهای خود را بگیرید. یعنی با سشوار موهای خود را تا جایی خشک می کنید که مو همچنان خیس و مرطوب است اما آب چکه نمی کند. برای اویل تراپی شما نیازی نیست روی موی خشک مواد گذاری کنید و مطابق بقیه تراپی های احیایی مثل پروتئین تراپی باید مو نم حدود 20 ال 30 درصدی داشته باشد.

برای تهیه مواد روغن تراپی اگر فاز دوم پلکس را داشتید می توانید با یک روغن مغذی مثل آرگان ترکیب کنید و روی مو بزنید. مقدار تهیه این ترکیب هم بنابر حجم و قد موی خودتان یا مشتری است. اگر فاز دو پلکس را نداشتید شما می توانید به تنهایی هم از این روغن استفاده کنید. بعد از تهیه ترکیب، مواد گذاری را فقط روی ساقه مو انجام دهید و دقت کنید به ریشه برخورد نداشته باشد. چرا که برخورد این مواد با ریشه مو می تواند باعث خفگی ریشه و در نهایت ریزش شود.

بعد از این مرحله شما یک تایم مکث حدودا یک ساعته به مواد می دهید. اگر روغن تراپی را داخل منزل انجام می دهید کار شما تا اینجا تمام شده است، اما اگر هیرتراپیست هستید و خدمات را داخل سالن ارائه می کنید، بعد از گذشت تایم مکث می توانید از دستگاه نانو استیم یا مایکرومیست استفاده کنید.

دستگاه نانو استیم و کلامازون

زمانی که تایم استراحت مواد تمام شد، شما باید موها را آبکشی کنید. این کار اصطلاحا سبک سازی گفته می شود . یعنی به طور کامل مواد را نمی شویید. سپس با باد ملایم سشوار از بالا به پایین موها را خشک می کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان چه زمانی که کراتین کردید چه زمانی که هیچ تراپی انجام نداده اید، برای خشک کردن موها نباید باد سشوار را از پایین به بالا بگیرید. زیرا فلس های مو مثل پولک ماهی روی هم افتاده اند و ما با گرفتن سشوار از بالا به پایین داریم این فلس ها را که در شست و شو باز شده اند را می بندیم. اگر شما سشوار را از پایین به بالا بگیرید این فلس ها باز شده رها می شوند و مواد به آسانی از تار مو خارج می شود . حتی ممکن است باعث آسیب به تار مو شود و شکستگی فلس ها را به دنبال داشته باشد .

اویل تراپی یا روغن تراپی خدماتی با ماندگاری بالا نیست و نهایتا اثر آن تا یک ماه برای شما می ماند. این کار بیشتر برای کسانی توصیه می شود که موی به شدت آسیب دیده ای دارند یا مدام خدمات رنگ و لایت انجام می دهند. یا حتی برای کسانی که تار موی نازکی دارند و مستعد موخوره هستند هم کار آمد است. همچنین اگر خیلی استخر یا سولار می روید و کلر یا اشعه وارده موهایتان را خشک کرده می توانید با روغن تراپی های منظم آب از دست رفته موهایتان را بر گردانید. اویل تراپی غیر از مواردی که گفته شد برای کسانی که موی فر و وزی دارند ولی نمی خواهند فر موهایشان باز شود هم مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجایی که ذکر شد اویل تراپی ماندگاری بالایی ندارد پس شما باید این کار را به طور منظم انجام دهید تا اثرات آن در دراز مدت برایتان بماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *