علل و راهکار جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

علل و راهکار جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

علل و راهکار جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

کراتینه کردن یکی از روش های سلامت و احیای مو در اصفهان شناخته می شود. اما با این حال بعضی از افراد که از خدمات کراتینه یا پروتئین بوتاکس استفاده کرده اند، از ریزش موی خود ناراضی هستند. حتی کسانی که قصد انجام این کار را دارند هم نگران این مشکل بعد از کار هستند. ریزش بعد کراتینه هم بستگی به کراتین کار و هم مراقبت های خود شخصی که خدمات دریافت کرده است ، دارد.

نکاتی که کراتین کار ها باید رعایت کنند :

در ابتدا شما باید به موادی که تهیه و استفاده می کنید دقت کنید. حتما مواد مصرفی خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا آسیبی به موی مشتری وارد نکند. مواد های تقلبی علاوه بر تاثیرگذاری بر نتیجه کار شما، می تواند باعث آسیب به ساقه و ریشه مو و در نهایت ایجاد ریزش شوند.

سعی کنید از مواد فاقد فرمالدهید استفاده کنید. این مواد بدون گاز و بو هست و هم برای شما هم مشتری می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر از موادی استفاده می کنید که حین کار گاز و بوی شدیدی دارد، یعنی دارای فرمالدهید هست. باید این نکته را مد نظر قرار دهید که در تایم مکث مواد به هیچ عنوان موی مشتری را از قسمت ریشه مو کاور نکنید، این کار باعث می شود گازی که از مواد خارج می شود درون کاور گیر کند و با محبوس شدن در قسمت ریشه باعث سست شدن ریشه مو و ریزش بعد از کار شود.

نکته بعدی در اینجا استفاده از اتو های مخوص و توجه به دمای اتو می باشد. اگر موی مشتری شما آسیب زیادی دارد نباید با دمای بالا اتو کشی انجام دهید. این کار علاوه بر ایجاد کات شدگی در ساقه مو باعث می شود که مو از قسمت نزدیک به ریشه دچار شکنندگی شود و به مرور ریزش پیدا کند و چون نزدیک به ریشه هست به نظر می رسد از ریشه مو ریزش دارد ولی در واقع قسمت بالایی ساقه مو دچار شکستگی شده است.

علل و راهکار جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

پس از زمان مکث موادتان، حتما براشینگ حرفه ای انجام دهید و دقت کنید سشوار را به مو نچسبانید. نزدیکی بیش از اندازه سشوار به مو می تواند باعث شکنندگی مو شود و فقط سعی کنید با این کار مو را خشک کنید. به هیچ عنوان مویی که خیس است را اتو نکشید زیرا در حالت خیسی مو بیشترین آسیب پذیری و سست ترین حالت خود را دارد و به راحتی می تواند توسط حرارت اتو آسیب شدیدی ببیند.

مواد را به هیچ عنوان به ریشه مو نزنید. برخورد این مواد با کف سر می تواند ریشه مو را سست کند. همیشه یک الی دو سانتی متر از ریشه فاصله دهید و مواد گذاری را انجام دهید. حتی اگر موی مشتری تان خیلی فر بود باز هم مواد نباید با ریشه مو برخورد داشته باشد. مواد کراتین به علت روغنی بودن در حین تایم مکث حدود نیم سانت به سمت ریشه بالا می روند، پس اگر تمام مراحل کار را درست انجام دهید در قسمت نزدیک به ریشه هیچ موجی نمی ماند.

ابزار و موادی که استفاده می کنید متناسب با موی مشتری انتخاب شود. اگر تار نازک و ضعیفی دارد و ریشه موی او به دلیل کمبود مواد مغذی سست است، نباید از مواد سنگین استفاده کنید. چون در این صورت پس از کار به دلیل وارد شدن مقدار زیادی مواد مغذی و کراتین سنگین به ساقه مو ، پایین مو حجیم و سنگین می شود و ریشه تحمل وزن ساقه را نخواهد داشت و در نهایت ریزش مو ایجاد می شود.

پیشنهاد می کنم حتماً بخوانید : آموزش کراتینه مو اصفهان

نکاتی که مشتری باید رعایت کند :

بعد از انجام کار کراتینه مو یا لاین های درمانی به مشتری گفته می شود که باید از شامپو و ماسک های مخصوص موی کراتین شده و فاقد سولفات استفاده کنند.

علت این امر این است که یک سری مواد قدرت پاک کنندگی مواد کراتینه را دارند مثل سدیم و سولفات. سدیم یا نمک ماده ای است که به علت خاصیت پاک کنندگی در شوینده ها هم موجود است .

شامپو های بعد کراتین به علت دارا بودن درصد خیلی کمی سدیم یا سولفات، یا حتی فاقد این مواد بودن، قدرت پاک کنندگی ضعیفی دارند. اما این به معنی عدم پاک کنندگی این شامپو ها نیست و با ترکیبات جایگزین عملکرد خود را دارند. با این حال ممکن است به اندازه شامپوهای سولفات و سدیم دار کف نکنند و مقداری چربی در کف سر جمع شود. همین چربی که در ریشه مو می ماند، می تواند باعث ریزش مو شود.

برای جلوگیری از این ریزش شما باید در مرحله اول کف سر و ریشه موی خود را با شامپوها فری سولفات به خوبی بشورید حتی چند بار شامپو زدن هم مانعی ندارد. با این که این شامپو ها قدرت پاک کنندگی کمتری دارند ولی نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارند برای همین این مرحله را با حوصله و چندین بار انجام دهید.

 اگر این کار را به خوبی انجام می دهید ولی بازم هم چربی کف سر دارید، بسته به تعداد دفعات که حمام می روید، هفته ای یک الی دو مرتبه فقط ریشه و کف سر خود را با شامپو ها معمولی روزانه یا شامپو بچه به خوبی ماساژ دهید تا سرتان تمیز شود و بلافاصله آبکشی انجام دهید تا هم چربی کف سرتان از بین برود و هم کراتین موهایتان حفظ شود.

نکته حائز اهمیت این است که از شامپو بچه نمی توانید همیشه و به عنوان شامپوی بعد کراتین استفاده کنید. شامپو بچه با اینکه مقدار کمتری سدیم و سولفات دارد اما باز هم می تواند به مرور باعث از بین بردن کراتین یا پروتئین بوتاکس موهایتان شود و ماندگاری تراپی مو را کم کند. بنابر این فقط هفته ای یک الی دو مرتبه، در صورت چرب شدن کف سر و فقط برای ریشه مو مجاز به استفاده هستید.

علل و راهکار جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتینه

مورد دیگر که می تواند باعث ریزش مو شود نحوه ی استفاده از ماسک های مغزی است. زمانی که کراتین انجام می دهید یک سری مواد مغذی وارد مو می شود . شما باید برای ماندگاری این مواد و تداوم این کار از ماسک موی مخصوص استفاده کنید. ماسک ها باید به طور اختصاصی برای ساقه مو استفاده شود چون سرشار از چربی و مواد مغذی است. ریشه به این چربی و مواد مغذی نیازی ندارد زیرا از کف سر تغذیه می کند. بنابر این در صورتی که ماسک با ریشه مو برخورد داشته باشد نتیجه ای جز جمع شدن چربی در کف سر ندارد و این یعنی ریزش مو.

با رعایت نکاتی که گفته شد، هم توسط کراتین کار و هم توسط مشتری، ریزش مویی وجود نخواهد داشت و می توانید با خیال راحت کراتینه یا لاین های احیایی را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *