اختلال هورمونی و تاثیر آن بر کراتینه مو

اختلال هورمونی و تاثیر آن بر کراتینه مو

اختلال هورمونی و تاثیر آن بر کراتینه مو

آیا تیروئید و اختلال های هورمونی روی کراتین و ماندگاری آن تاثیر گذار است یا خیر؟ این سوال برای خیلی از افرادی که قصد انجام کار های تراپی مو مثل کراتینه یا پروتئین و بوتاکس دارند، مطرح می شود.

یکی از این اختلال های هورمونی مربوط به غده تیروئید است. زمانی که غده تیروئید عملکرد متعادلی نداشته باشد میزان هورمون های ترشح شده از این غده کم یا زیاد تر از حالت عادی است. که در این صورت اختلال کم کاری یا پر کاری تیروئید تشخیص داده می شود.

معمولا کم کاری تیروئید در زنان بیشتر از مردان اتفاق می افتد که شدت علائم آن بستگی به میزان کم کاری غده تیروئید دارد. در اینجا ما تاثیر اختلال این هورمون را روی پوست و مو بررسی می کنیم.

اگر قصد بوتاکس مو در اصفهان ، کرابوتاکس ، پروبوتاکس و … را دارید سری به مرکز احیا و صافی مو نرگس معینی بزنید.

تاثیر کم کاری یا پر کاری تیروئید بر پوست و مو چیست؟

کم کار یا پر کار بودن غده تیروئید علائم مختلفی روی اندام های بدن می گذارد اما تاثیر نسبتا یکسانی روی پوست و مو دارند. این اختلال غیر از همراه داشتن ریزش زیاد مو، باعث خشکی در ساقه مو و همچنین خشکی پوست هم می شود. به دنبال خشک شدن تار موها، آسیب پذیری زیادی پیدا می کنند و مقاومتشان پایین می آید. کسانی که دچار خشکی مو هستند مستعد موخوره و وز مو هم هستند.

همچنین کم کاری یا پرکاری غده تیروئید با تاثیر بر ساقه مو باعث نازک و شکننده شدن تار مو هم می شود و به دنبال نازک بودن و موخوره داشتن مو مخصوصا در پایین موها، گره وحالت  دمیجی به وجود می آید.

اختلال هورمونی و تاثیر آن بر کراتینه مو

کسانی که اختلال تیروئیدی دارند می توانند خدمات کراتین انجام دهند؟

اصولا هیچ منعی برای دریافت خدمات توسط این افراد وجود ندارد اما حتما مشتری باید بداند که نتیجه کار او ممکن است متفاوت با سایر افراد باشد و این آگاهی دادن وظیفه کراتین کار است. کراتین کار حتما باید قبل از شروع لاین صافی یا خدمات درمانی مشاوره درست و کاملی ارائه دهد.

اگر شما دچار اختلال هورمونی هستید برای ایجاد نتیجه مطلوب بایستی تحت نظر پزشک متخصص باشید و دارو درمانی را شروع کنید. در این صورت می توانید از خدمات تراپی مو مثل کراتینه مو اصفهان و یا لاین درمانی نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

تفاوت ماندگاری و نتیجه تراپی های مو در افراد دارا تیروئید کم کار یا پر کار با سایرین

کم کاری غده تیروئید موجب تغییر در ساختار مو، خشک شدن، ریزش، بد رنگ شدن و از بین رفتن جلای آن ها می شود. پر کار تیروئید هم باعث ریزش مو می شود. زمانی که ساقه مو شکننده است یعنی فلس مو باز است که این به معنای سست و آسیب پذیری تار مو می باشد.

مویی که کوتیکول باز دارد همانند موی دکلره شده  آسیب دار ، مقاومتش در برابر مواد و حرارت اتو پایین می آید. به همین علت ممکن است نتیجه دلخواه را از انجام کراتینه نگیرد. به علاوه اینکه مشتری باید بداند هر چقدر فلس مو بیشتر باز باشد، به همان نسبت مواد هم  زودتر از مو خارج می شود. یعنی ماندگاری خدمات کراتینه و احیا در این افراد کمتر از بقیه افراد است.

اگر در حال درمان اختلال عملکرد تیروئیدی خود هستید و قصد انجام خدمات کراتینه مو را دارید، پیشنهاد می شود قبل از کراتینه لاین احیایی مثل پروتئین تراپی یا بوتاکس انجام دهید. به علت خشکی مو و آسیب پذیری، تراپی های احیا مو اصفهان می تواند نقش مهمی در ترمیم بافت آسیب دیده مو شود. به طور کلی پروتئین و بوتاکس هر دو لاین درمانی محسوب می شوند ولی با این حال یک سری تفاوت هایی با هم دارند.

به طور خاص پروتئین برای درمان خشکی، موخوره، وز شدن و گره مو و همچنین ایجاد نرمی و لطافت در موی شما استفاده می شود . ولی بوتاکس ها به علت نفوذ عمقی تر در لایه های مو برای رفع کشسانی و ایجاد استحکام و مقاومت انتخاب می شوند . همچنین برای رفع خشکی مو حاصل از تیروئید کم کار یا پر کار، بوتاکس ها کار آبرسانی عمیق و ضخیم سازی را بر عهده دارند.

این نکته را در نظر داشته باشید که پروتئین تراپی و بوتاکس ها در کنار مصرف دارو برای متعادل کردن عملکرد تیروئید می تواند نقش بسزایی در ترمیم بافت های مو و خشکی و مقاومت کم داشته باشد. فقط نیاز است زمانی که نرمی مو از بین رفت مجدد برای انجام تراپی لاین درمانی اقدام کنید.

اختلال هورمونی و تاثیر آن بر کراتینه مو

پس از اینکه موهایتان مقاومت کافی را گرفت می توانید کراتین انجام دهید و نتیجه مطلوبی هم بگیرید. اگر مستعد موخوره هستید و دم موهایتان مرتب گره می خورد حتما موخوره گیری اصولی و تخصصی انجام دهید تا بافت مرده مو جدا شود و مواد مغذی به راحتی به تار های سالم نفوذ کند. این کار علاوه بر رفع وزی و گره مو باعث براق شدن ساقه مو هم می شود.

نکاتی برای کراتین کار ها

*اگر مشتری شما کم کاری یا پر کاری تیروئید دارد، به عنوان یک آرایشگر موظف هستید که مشاوره دقیق به او بدهید و لاین درست را با توجه به شدت و ضعف علائم او انتخاب کنید.

* به علت خشکی که موی این افراد دارند، شکننده هم هست و نداشتن استحکام اصولا باعث می شود تار موی این افراد از وسط ساقه خورد شود. پس حتما به او پیشنهاد دهید اول از پلکس تراپی یا پروتئین و بوتاکس استفاده کند سپس کار کراتینه و صافی انجام دهد.

*اگر مشتری حتما خواستار خدمات کراتینه هست، پیش ترابی و بستر سازی های متناسب با شرایط موی او را در ابتدا انجام دهید.

*دمای اتویی که انتخاب می کنید بسیار مهم است. دما را تا حدی که مو توان دارد بیشتر بالا نبرید تا از آسیب جلوگیری شود.

*همچنین اگر موی ایشان بسیار شکننده و تار نازک بود موادی که استفاده می کنید نباید قدرت بالایی داشته باشد وگرنه ساقه مو تحمل حفظ این مواد را نخواهد داشت.

*حتما برای حفظ سلامت موهایشان، روغن تراپی، استفاده از ماسک مغزی و موخوره گیری های منظم را به او پیشنهاد دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *