انتخاب شامپو برای موهای کراتین شده

انتخاب شامپو برای موهای کراتین شده

راهنمای کامل انتخاب شامپو برای موهای کراتین شده

یکی از مزیت های مهم کراتینه درمانی، کاهش زمان استفاده از سشوار و استفاده کمتر از محصولات حالت‌ دهنده است. همچنین، مراقبت از موهایتان پس از کراتینه به آسانی و سرعت بیشتری انجام می ‌شود، زیرا موها پس از کراتینه صاف و بدون شکل هستند. برای اینکه بتوانید به مدت طولانی از این مزایا بهره مند شوید، باید مراقبت ویژه ای از موهایتان انجام دهید. بنابراین خرید یک شامپو مناسب برای موهای کراتینه شده که بتواند موها را سالم نگه دارد، ارزش آن را دارد! در ادامه، چند معیار اصولی برای انتخاب بهترین شامپو برای کراتین مو اصفهان را به شما توضیح خواهیم داد تا خودتان به بهترین تصمیم گیرنده برای یافتن شامپوی مناسب تبدیل شوید.

کراتینه کردن مو

کراتین یک پروتئین است که مو، ناخن و لایه خارجی پوست شما را ساختار دهی و مقاوم در برابر آب می ‌کند. وقتی درباره کراتین برای مو صحبت می ‌کنیم، منظورمان پروتئینی است که در شکاف سلول‌ های بیرونی مو به نام کوتیکول جا می ‌گیرد. درمان کراتینی، مانند سایر درمان‌ های پروتئینی برای مو، به ترمیم آسیب های مو کمک می ‌کند.

به طور کلی به کمک کراتینه و احیا مو اصفهان، موهای آسیب ‌دیده شما به دلیل استفاده از محصولات شیمیایی و حرارت، مجدداً بازسازی و براق می ‌شوند موخوره نیز کاهش می ‌یابد، که باعث می ‌شود موهای شما  مدیریت آن ها آسان ‌تر شود. بهترین نتیجه درمان کراتینی را با استفاده از شامپو و نرم ‌کننده حاوی کراتین، در شستشوی روزانه موهای خود بدست آورید.

موادی که نباید در شامپو کراتینه باشد

انتخاب شامپو برای موهای کراتینه شده می تواند مهم باشد. کراتینه توسط بعضی مواد شیمیایی خاص خنثی می شود. برخی شامپوها مناسب برای استفاده در زمان کراتینه نیستند زیرا ممکن است به موها آسیب برسانند و کراتین را از بین ببرند. در زیر، چند ماده شیمیایی را که باید آن  ها را در ترکیبات شامپو کنار بگذارید، معرفی می ‌کنیم:

سدیم کلرید: کلرید سدیم سبب از بین بردن سریع کراتین موهای شما می ‌شود. این ماده در واقع نمک است و باعث خشکی و تحریک پوست سر می ‌شود. همچنین، روغن‌ ها و رطوبت طبیعی موها را از بین می ‌برد. برای حفظ کراتین موهای شما به ‌طور برجسته، از شامپوی بدون سدیم کلرید استفاده کنید.

پارابن: پارابن یک نگهدارنده رایج در محصولات زیبایی است. برخی از پارابن‌ ها ممکن است به هورمون استروژن در بدن متصل شوند و باعث کاهش سطح استروژن شوند. این می  تواند به صورت نظری منجر به بروز سرطان سینه شود. اگرچه رابطه دقیق بین پارابن و سرطان سینه مشخص نیست، اما اجتناب از استفاده از پارابن‌ ها بهتر است.

راهنمای کامل انتخاب شامپو برای موهای کراتین شده

نحوه انتخاب شامپو

شامپو برای موهای کراتینه باید دارای ترکیبات طبیعی و مرطوب ‌کننده باشد که شامل روغن آرگان، ویتامین‌ ها و خود کراتین هستند. همچنین، برند هایی که محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و گرما را تضمین می  کنند، بهترین انتخاب هستند. برای انتخاب شامپو برای موهای کراتینه توصیه می شود:

– اجتناب از شامپو های حاوی سولفات، پارابن و کلرید سدیم که می ‌توانند رطوبت و فواید کراتینه را از بین ببرند.

– انتخاب شامپوهای حاوی مواد طبیعی و مغذی، مانند روغن‌ ها، ویتامین  ها (B1، B2، A، E)، کلاژن، آنتی‌اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری.

– محافظت از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش با استفاده از شامپو هایی که این ویژگی را دارند.

– انتخاب شامپوهای حاوی کراتین، زیرا کراتین می تواند با نفوذ به کوتیکول‌ های مو، سوراخ‌ های آسیب‌ دیده را پر کند و موهای کراتینه را تقویت کند. کراتین مو اصفهان موهای شما را به بهترین حالت تبدیل خواهد کرد

با توجه به چهار اصل اساسی، می ‌توان بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده را شناسایی کرد. به عنوان مثال، اگر می ‌خواهید موهایتان کراتینه شود، می ‌توانید به دنبال شامپوی کراتین مو بگردید. نباید فقط به نام و برند شامپویی که فروشنده توصیه می ‌کند، اعتماد کنید. همچنین امتحان کردن شامپوهای مختلف روی مو و سر خود، راه حل مناسبی نیست.

در آموزشگاه کراتینه اصفهان تمام نکات و مراقبت های بعد از کراتین را برای شما توضیح خواهند داد، تا پس از احیا و تراپی موها دچار سردرگمی نشوید.

نحوه شستشو بعد از کراتینه

شستشوی موهای کراتینه‌ شده بعد از کراتین مو، بسیار مهم است. می توانید بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده  داشته باشید، اما اگر موها را به درستی نشویید، کارکرد هیچ شامپویی درست انجام نمی ‌شود. در ادامه، نحوه شستن موهای کراتینه شده را مرحله به مرحله برای شما توضیح می ‌دهیم:

– از حوله میکروفیبر استفاده کنید تا از کم‌ اثر کردن کراتینه جلوگیری کنید.

– برای شستشو، از آبی استفاده کنید که دمای طبیعی بدن، یعنی ۳۸ درجه سانتیگراد، داشته باشد. از آب خیلی داغ خودداری کنید تا پوشش کراتینه را ذوب نکند.

– از اشباع مو با آب را جلوگیری کنید، زیرا باز شدن کوتیکول‌ ها می ‌تواند به شکستن پوشش کراتینی موها منجر شود.

– شامپوها برای تمیز کردن پوست سر هستند و نه موها. پس تمرکز خود را بر روی پوست سر قرار دهید و از اندازه مناسب شامپو استفاده کنید.

– نرم ‌کننده ها برای مرطوب ‌کردن و متعادل ‌کردن موها هستند و نه پوست سر. به کارتان ادامه دهید اما توجه داشته باشید که نرم ‌کننده خیلی به پوست سر نزدیک نشود.

– در ۲ هفته اول پس از کراتین مو ، برس مرطوب را به موها نکشید تا با ایجاد اصطکاک، گره  های بیشتری شکل نگیرند.

– نرم‌ کننده را کاملاً بشویید تا پوست سر، ترکیبات چرب نرم ‌کننده را به خود نکشد.

با رعایت این مراحل، موهای کراتینه شده پس از شستن، زیبا و خوشبو خواهد بود.

راهنمای کامل انتخاب شامپو برای موهای کراتین شده

 

سخن پایانی

آموزش کراتین مو اصفهان یک مجموعه است که در آن یاد می گیرید چگونه موها را با استفاده از محصولات کراتین، بهبود داده و صاف کنید. این آموزش به شما داده می شود که چگونه از مواد و تکنیک های صحیح برای اعمال کراتین روی موها استفاده کنید.

مرکز کراتین و بوتاکس مو اصفهان به موضوعات مرتبط با زیبایی و آرایش مو می ‌پردازد. با مراجعه به سایر صفحات می ‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد آموزش ها، محصولات و روش های مرتبط با کراتین مو و سایر موضوعات مشابه کسب کنید. همچنین، پیش از انجام هرگونه تغییرات شیمیایی روی موها، بهتر است با آرایشگر یا متخصص در این زمینه مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *